20 November 2012

Naluri ayah

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani


naluri ayah


cuti mid sem yang lepas , aku ada buat sedikit pembacaan berkenaan novel terbaru yang dinukil oleh bahruddin bekri.

selepas sudah lama tidak 'top up' dengan buku-buku seperti ini , terasa aneh pula apabila mahu meneruskan pembacaan . mungkin tahun ini dan mendatang agak sukar untuk curi-curi membaca karya yang bukan daripada artikel-artikel buku teks. =_=" oh , tiada masa yang cukup untuk meluangkan masa membaca buku-buku di mph. ( di samping tiada sumber kewangan yang mencukupi *pengsan)

setiap helaian pembacaan kali ini lebih lama aku peruntukkan , untuk lebih mendapatkan penghayatan kerna karya bahruddin bekri agak mengah juga untuk dihadam. namun, berbeza dengan karya diari mat despatch yang sudah masuk ke siri kelima ini . bahasanya lebih mudah dan penyampaiannya daripada awal sehingga akhir plot sudah cukup banyak mempermainkan emosi pembaca . wah .

mungkin kerna plot novelnya kali ini lebih dekat dengan diri ini menjadikan isi karyanya lebih mudah dihayati . apabila dibilang tentang naluri si ayah , naluri itu pasti bersifat berlindung . mahu kan anak-anaknya terpelihara daripada ancaman .

namun , itulah si ayah . mereka jarang menunjukkan kasih sayangnya tidak seperti si ibu yang lebih jelas dan lebih terang dalam menyampaikan sayangnya . mungkin ayah lebih ego . maka , si ayah memberi sayangnya dengan lebih banyak dalam doanya selepas solat .

aku seorang lelaki sendiri pun masih belum kenal naluri ayah . mungkin usia mudaku dan masih lagi belum punya anak belum lagi butuhkan naluri ini . naluri yang berat . berat untuk melindungi orang yang kita sangat sayang.

oh , baiklah . jangan lupakan untuk membaca karya diari mat despatch yang kelima . hehe sudah cukup 5 buku dalam koleksi mat despatch . ( kesuntukkan masa )

menunggu yang keenam.

kenapa baca buku diari mat despatch? terlalu banyak 'quote' yang mantap . lawak santai yang menusuk hati . semoga Allah redha.


sumber google









6 comments:

zubect said...

sounds interesting. insyaAllah, aku akan carik buku nie..... berapa harga ???

L.I said...

rm 10 sahaja ^_^

yaqut hulaif said...

Buku bahruddin bekri belum sempat baca lagi, cuma selalu baca artikel dalam blog dia, sangat best.

-yaqut hulaif

L.I said...

yup sangat bermanfaat ^_^

★ aIsyaH ★ said...

seriusly interesting?ooo..
act,1st time dgr ni..hew2..xpenah jumpa lg..~~

btw,cover tu comel..xD

urm,ayah..yes..xtunjuk ksh syg dy open sgt mcm mak..but i know..he loves me..hewhew..^^

amii afandi said...

syafiq, serius sampai sekarang aku tak sempat nak sentuh lagi T.T

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...