02 June 2020

Random rutin



malam semalam, aku mimpi aku jawab soalan OSCE
sampai satu station OSCE, aku kena check kepala dan leher patient untuk lymph node examination.
happynya aku sebab dapat station tu sebab di supervised oleh lecturer baik dan sporting.
dan bertambah happynya aku ada study cara nak examine lymph node.
siap boleh bergurau dengan live patient dan pemeriksa sekali.

dah go through dan elaborate location of each lymph node. ada satu word yang keluar daripada lecturer yang buat aku kecut perut, lalu hilang happy moment;

' lagi? '

eh ada lagi ke, ingat dah cover semua?

geleng kepala. ada lagi.

terus aku cuak, apa lagi lah yang tak cover ni.

raut wajah live patient dan lecturer berubah. ada rasa kecewa dan memberi garis senyum. kelat.

masa lima minit berlalu. loceng berbunyi. ke next station pula.

next station pula, soalan susah. super visor pula bengis. live scenario dan case study pula tu. verbal answer. ah mati.

dan seterusnya berderet berkecai next station.


bangun tidur. check jam pukul 3.30 pagi.
anak nangis.



2 comments:

MissButterfly said...

Oh mimipi rupanya! :D

Merah said...

hahaha. pernah jugak waktu osce. rasa macam dah jawab semua. tapi bila kena soal "Lagi??" tu yang buat kita jadi kelam kabut dan nervous. dan hilang semua . dah lah ada banyak lagi station.