17 November 2011

Malaikat kecil di jalanan....

salam ziarah....





ringkasnya hari-hari ku , apabila sedang berjalan . bersua muka dengan seorang kanak-kanak lelaki . kanak-kanak yang comel mukanya sambil memegang sesuatu . sesuatu yang seperti risalah . dihulurkan kepada aku sambil tersenyum manis hingga gebu pipinya bagai dipam angin oleh pam basikal .

ya , memang itu sebuah risalah . dan risalah itu hanya lah biasa dilihat aku di laman-laman web lain . namun , apa yang aku ingin katakan risalah yang biasa itu memaparkan maklumat yang luar biasa yang kita sering anggap itu perkara biasa .

tidak perlu dibaca kerna terlalu biasa . apabila tidak dibaca , beramal pun pasti TIDAK . jika kita diberi peluang membuat kajian , risalah yang biasa yang memaparkan maklumat luar biasa itulah amaran dan peringatan daripada tuhan yang maha esa .

namun , apa yang ungkit sebelum tadi , ialah perkara yang sudah dianggap biasa . kebiasaan itu lah memberi kita mudarat kepada diri sendiri . semoga kita sentiasa dalam lingkungan rahmat tuhan yang maha agung .





Firman Allah bermaksud: "Wahai Nabi, suruhlah isterimu dan anak perempuanmu serta wanita yang beriman, supaya melabuhkan jilbab mereka bagi menutup seluruh tubuh mereka (semasa mereka keluar). Cara yang demikian lebih mudah untuk mereka dikenali (sebagai wanita yang baik), maka dengan itu mereka tidak diganggu. (Ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Surah al-Ahzab, ayat 59)


encik penyayang....

p/s (1): aku mahu meminta maaf kepada kaum perempuan kerna menghasilkan penulisan yang tertera risalah begini , bukan sebab aku berperasaan tidak senang dengan kalian , cuma aku terlalu sangat menyayangi kalian >_< 

lelaki pemalu....

p/s (2): ermm...harap fikir-fikir kembali dan renungkan . supaya ALLAH beri kita kekuatan untuk membuang foto-foto yang diberi tatapan percuma kepada tontonan awam . * terus lari dengan perasaan malu  =_="

4 comments:

cg4dis said...

Alhamdulillah :D

L.I said...

ermm mohon pertimbangkan p/s (2) tu...ermm ermm bukan saya yang suruh tapi ALLAH yang berfirman dan nabi Muhammad yang bersabda......*terus lari malu-malu

Unknown said...

kalau aku memang terus hentam direct. *kena berubah :|

L.I said...

er er aku...aku =_+"