02 December 2011

Aya Sofia , satu imaginasi....

salam ziarah....

angin meniup bersama sepi ketenangan . bukan sepi yang memberi perisa biasa . itu kurniaan tertinggi daripada arkitek dunia dan akhirat kepada buruhnya . ucaplah tasbih .

teman imaginasi ku yang sedang terbang bersama awannya , memberi satu soalan ,

aku senyum ,




aku mahu memakai kopiah hitam ku di sini suatu hari nanti , insyaALLAH .

8 comments:

Nur Zulaikha said...

insyaAllah....moge tercapai impian itu^_^

L.I said...

alhamdulillah....

Zubaidah said...

amin......
eh,aku suke kau komen blog aku,kdg2 nasihat kau byk buat aku fikir lama sorg2..tpi masalah aku x selesai2 lagi,and hari ni timbul masalah baru...tapi aku dah puas maki hamun kat hidup aku...so aku ambik kata2 kau la,yang ni semua iman and sabar je leh tolong,thanx r ko sudi singgah blog aku and bagi nasihat yang baik,aku suke sgt....thank you taw:)

L.I said...

alhamdulillah....kita selalu membenci hidup kita tanpa sedar yang itu adalah aturan yang terbaik utk kita....tuhan pun menyuruh kita bercinta dengan NYA , kerna dengan cinta tuhan itu lah yang akan memberi kesusahan itu menjadi suatu yang bahagia....insyaALLAH

amii afandi said...

aya sofia~
zalikha suka cerita pasal masjid ni kat aku ;)

L.I said...

oh ye ke? harap dapat pergi sana

Unknown said...

InsyaAllah..pasti saudara dapat ke sana suatu hari nanti. Bila saya berada di sana, hati jadi sayu. Sebuah bangunan yang menjadi keagungan Islam telah menjadi muzium di saat ini. Di dalamnya masih terdapat kesan tinggalan agama kristian. Cuma sebahagian sahaja tinggalan islam yang dapat dilihat di sana. Tapi, bila berada di sana, kita sendiri dapat merasai semangat yang berkobar- kobar dalam diri para pejuang Islam suatu ketika dulu..

L.I said...

wah , untungnya dapat pergi~ insyaAllah jika diizinkanNya , saya mahu suapkan segala memori silam tamadun islam dalam roh ini....amin