04 January 2013

Nota kecil : mood aneh

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani





tika ada waktu nya kaki ini melangkah beribu jauh daripada kenalan-kenalan lama . pintu memori semakin terikat dengan sepi . tujahan masa kini memenggal hati untuk kembali ke lampau . tiada lagi cerita sedih lama . tiada lagi cerita gembira lama .


tatkala stimulus itu datang . dengan tidak disangka-sangka . ikatan itu meriah gempita . memori itu terhambur keluar . mewarnai kanvas ingatan yang tidak lagi sifar . berjuta spektrum cahaya memancar di dasar hatiku . meracuni diriku . untuk hidup pada waktu senggat minit kini di jam tangan . rantaian memori itu menyambung . dan terus bersambung .


likat dan menjadi padu . agregasi memori membiak menjadi besar . terasa melekat menjadi trombosis di laluan darah yang mengalir laju . mengenang-ngenang waktu yang sudah tiada . kisah kita yang sudah ditelan masa . ukiran bibir menjadi tiang kepada pipi yang sudah lenguh menahan empangan air mata .


dengan hanya melihat wajah yang lama , aku tersepit di waktu yang lama . mungkin aku sedang dikelar dengan rindu . rindu .


p/s : mood exam . diaktifkan . Allah, semoga dipermudahkan urusan dan jangan dipersulitkan . oh , nantikan review untuk blog ini yang telah beroperasi selama 3 tahun . hehe .

4 comments:

amii afandi said...

aku pun mempunyai perasaan yang sama. "mood aneh". ha ha.

Syeikha Zulaikha said...

Lama menunggu post daipada L.I
Goodluck.All the best exam :)

Zubaidah said...

gud luck for the exam. wat elok2. erm, entry ko nie, i need to read it more so that i can undertand it better :)

Anonymous said...

me...mood:result kurang sedap >(
Dont what to say..just dlu slalu bpgang klo mse yg dkorbnkn utk usrah ato mjlis ilmu Allah psti akn bg gnjrn...
Yup ltely hti tgrak utk bhijrah jd lbih baik..so wlopon esok luse nk exam pon stil luangkn mse utk agama...tp..xtaw knape stelah dpt result yg sgt mndbarkn ni..rezultnye x sprti yg prnh tlintas lgsg..result mcm org x study..xtaw nk ckp pe..cme bole tutup mulut..pstu tpkir knpe?? Rse cm xnk lbtkn dri gn bnde2 ni lg..rse cm byk mse dkorbnkn kt bnde yg bkn tugasku skrg..krn tpkir krjaan taja ku utk study spy ble da bjye bru bole mjukn islam n ngra..rse kosong sgt..sdey kt parents gk..ku cbe yakin kpd Allah bhwa stiap yg blaku psti de hikmahnye tp ku stil hmba yg sgt lemah..lemah sgt tp blgak tough..haha kekal macho itu penting!wlopon rse cm nk mnangis~~