18 August 2017

Tebal muka.



Bila aku menapak keluar daripada rumah, tenung mata ku banyak merata di lantai jalan. Rasa malu dan rendah diri banyak menguasai diri.

Aku perlukan distraction untuk melupakan rasa malu yang serius dan rendah diri yang semakin menjadi jadi.

Hi, kau buat apa sekarang?

Errr, aku macam ni lah. Sihat sihat je. Aku busy ni, aku ada hal lepas ni. Gerak dulu ye.

Tebal muka. Rasa malu dan rendah diri betul betul jadi ganas. Aku memang betul betul lari daripada berjumpa manusia. Lari yang bukan hanya lari meninggalkan conversation tetapi betul betul lari. Berdegup kencang aku. Lenguh kaki aku dibawa lari dan semakin mengah bila aku lari juga menaiki bukit jalan.

Masa kau akan sampai juga.

Thanks, tapi sekarang aku kena lari dan buat buat muka cacat supaya orang lain tak kenal.


3 comments:

Anonymous said...

aku sama. macam kau

Anonymous said...

Sama juga.

muliani said...

Aku kira cuman aku kayak gitu. :)