15 April 2016

Zon masa.

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani

Aku tahu. 
Perkara yang berat akan sentiasa berlaku. Dan paling memedihkan ia datang daripada dua tangan kita sendiri. 
Menyesal. Memang ada. 
Aku tahu. Dua biji mata kau yang berair. Tinggal tunggu mengalir dan pergi. 
Tangan yang aku kawal buat mata kau bertakung. 

Biarkan ia pergi. Biarkan ia tangis. Bukan selalu. 
Umur ini bukan zon masa kita.
Umur ini zon masa kita berduka. 
Tahun tahun yang lalu dilanda malang. Aku cuba percaya tahun tahun yang datang ialah zon masa aku. 
Aku berkali kata, aku tak kuat. 
Tapi, tetap turun berat di bahu. 
Aku hanya mampu bertahan. 
Aku tulis ini seperti orang yang berkaki kalah. Aku memang berkaki kalah. 
Kau kau yang sedang baca, ketahuilah. 

Aku bukan berada di zon masa kamu. 

Aku harap aku ada bilik untuk aku sendiri. 

 

 

No comments: