27 October 2011

Santai sahaja...

salam ziarah...

penulisan kali ini lebih santai . walaupun rasa hati ini semakin malas , tetap gagahkan diri untuk menulis sesuatu yang telah dipaksa . =_="

baiklah , usah berlapik . aku telah di 'tagged' untuk menjawab beberapa soalan yang aku fikir agak aneh tetapi dalam masa yang sama hati aku rasa senang . tidak mengapalah asalkan kali ini penulisan aku tidak lah bersifat kritikal .

terima kasih kerna memberi kesengsaraan kepada saya encik huda zaid ~ =_="

oh , lupa . ianya ada beberapa peraturan yang aku fikir aneh juga .

  • You must post these rules
  • Each person must post 11 things about themselves in their journal
  • Answer the question the tagger set for you in their post. And create new eleven question for the people you tagged to answer
  • You have to choose 11 people to tag and link them on the post
  • Go to their page and tell them you have tagged him/her
  • No tag back !

anehnya , sebab dia suka nombor 11 . aku harap tiada konspirasi disebalik nombor ini .

11 perkara tentang aku , 

  • aku lelaki introvert .
  • aku nak ada buku sendiri .
  • setiap perempuan tipikal yang jumpa aku , dia akan kata aku sombong .
  • aku suka dengar bunyi piano tetapi agak malas untuk belajar bermain piano .
  • aku tak suka bahasa inggeris .
  • walaupun aku baca novel , semua novel yang aku baca bukan daripada genre romantis .
  • aku akan belajar apabila peperiksaan semakin hampir .
  • aku mengamalkan prinsip ' rumahku , syurgaku '
  • disebalik wajah aku yang dingin , aku sangat sukakan budak-budak . 
  • aku tak suka dengar muzik lelaki ; hard rock , metalicca , punk dan lain-lain .
  • aku pernah digelar ' lelaki cantik ' . =_="

dan seterusnya , ini beberapa soalan daripada encik huda zaid .

- siapa nama penuh anda?

nama penuh saya dirahsiakan . cukuplah saya beritahu maksud nama saya iaitu penyayang . 

-  kalau jadi 10 kali lebih berjaya berbanding sekarang, adakah anda akan mengingati saya? cehh

bergantung kepada jenis kejayaan itu . jika saya berjaya dalam arena jenayah , takkan saya nak pakai baju yang ada tertera nama encik dan link blognya . kasihan pula nanti

- anda biasanya buat entri baru guna editor yang Blogger sediakan atau Desktop application?

yang pastinya saya seorang bercita-cita tinggi menjadi seorang manusia yang sangat sederhana . lalalala~

- kenapa anda pilih Blogger dan bukan blog lain?

kadang-kadang perkara yang kita tak ingat , jangan kita persoalkan kembali . bak kata pensyarah fizik saya ' lupakan '

- kalau boleh minta satu permintaan, apa yang anda akan minta?

bergantung kepada sesiapa yang mengkabulkan permintaan aku . aku harap bukannya jin yang bertapa dalam pelita itu . 

- sekiranya semalam cuti, hari ini cuti dan anda tidak akan keluar adakah anda akan mandi pagi hari ini?

aku mandi 3 kali sehari . maka tidak perlu persoalkan kebersihan aku . >_<

- biasanya anda tidur pada pukul berapa?

bergantung kepada latitud dan longitud muka bumi kita . tetapi selalunya pukul 12 tengah malam ke atas .

- apa perasaan anda setiap kali datang ke blog saya?

tak terkata . satu perasaan yang sukar nak beri deskripsi . apapun salah satu daripada blog yang sangat cepat dalam buffering page .

- apa perasaan anda apabila tahu anda telah di tag?

satu lagi perasaan yang sukar nak digambarkan . * sabar saja laa

- adakah anda suka akan keperibadian saya? – dalam dunia blog ni la

suka tapi tidak ke arah jatuh cinta . jika saya jatuh cinta , maka memang itu satu masalah besar .

- saya comel tak?

err cuba tanya mak anda . mulut mak ialah sebaik mulut .



berdasarkan peraturan di atas , aku juga kena beri 11 soalan .

- sebut satu pengalaman paling indah sepanjang hidup di dunia ini .

- jika anda sedang dikuarantinkan dalam pejabat ayah anda tempat bekerja disebabkan wabak penyakit pembunuh yang bertebaran di udara , apakah ikhtiar anda untuk meneruskan hidup ?

- sebut satu pujian yang sangat anda gemari sepanjang hidup di dunia ini .

- antara kek dan coklat , yang mana boleh buat anda kecur lidah?

- andai kata anda telah dianugerahkan sebagai olahragawan/olahragawati terbaik di dunia , sebutkan satu perkataan yang paling ringkas ketika diminta membuat ucapan ?

- jika terdapat pembunuh bayi bersiri di luar sana , apakah tindakan anda sebagai rakyat yang bertanggungjawab walaupun anda belum ada pengalaman untuk bersalin ?

- jika anda berjaya menjumpai harta karun bernilai bilion dolar , apakah bidang yang ingin anda ceburi selain perniagaan ?

- andai kata anda seorang penyanyi lagu yang berpotensi menjadi bintang di peringkat antarabangsa , apakah bahasa yang digunakan jika membalas surat peminat daripada zimbabwe ?

- jika anda ternampak seorang lelaki , rambutnya lurus seperti baru pergi salun dan memakai kasut berwarna merah jambu yang sedang menari di tepi jalan raya , sebut satu perkataan memberi deskripsi situasi itu?

- hari ini cerah , warna baju apa yang anda pakai ?

- mimpi tak selalunya indah , bagaimana sebuah mimpi buruk itu memberi kesan kepada kita selepas bangun daripada tidur ?

ok , sudah menepati syarat dan akhir sekali ,

amii afandi
mr glee
amalina azlan
fasya
zubect
fatin syahirah
maisarah
syikin
cik fyza
ujie
ryryns

baiklah , sudah tamat . jarang aku buat semua ini . kalau ada orang tag pun , aku senyap saja lah .

20 comments:

Huda Diaz said...

aku harap lepas ni aku tak kena tag lagi.
yang susahnya, fikir siapa yang nak dijadikan mangsa.
XD

NaRuFiQ said...

agak r...ini pun aku main letak random je...seksanya~ kalau engkau nak try jawab soalan aku pun tak apa juga~ kih3

amii afandi said...

kena jawab jugak ke?? haha ==''

pelik gile soklan kau. perlu berkerut-kerut dahi untuk menjawabnya.

RynieNas * KyuRyn said...

sy cube jawab sume soklan yg diberi walaupon sukar utk pikir jawapannyer...huhuhuhu

epul eary said...

ok3...nanti aq wat..:P

NaRuFiQ said...

amii : hahaha...suka hati ko la...ko istimewa sikit~ kalo x nak buat pon x pe....maklum lah nak final...

NaRuFiQ said...

kyuryn : try and error je laa...semoga berjaya

NaRuFiQ said...

epul : buat jangan x buat....>_<

amii afandi said...

-.-'' haha. siap special ek sebab nak final. tak pe. aku dah jawab dah pun. hehehe.

NaRuFiQ said...

bagus tahniah la ya~

cik fyza said...

aq x marah la wei..tag ni sunat mua'kad ke [=="]

NaRuFiQ said...

sunat mua'kad plak da...ishh jangan main2...x nak buat pon x pe...x kisah pon

ekin.. said...

huhuhu..asal aku pon kena tag???huhuhu...

NaRuFiQ said...

buat je la~ nak tahu gak jawapan bagi setiap soalan yang aku fikir tu...

ekin.. said...

soalan yg ko tag pelik2 lah syafiq..lol=='

uwmaisarah said...

soalan kau lagi susah daripada soalan cik huda lah bro, kene study balik nak menjawab semua itu. haha

NaRuFiQ said...

ekin : sebab aku nak jawapan yang pelik la , aku buat soalan yang pelik...>_<

NaRuFiQ said...

maisarah : kene study? ko bukan dah ada phd ke? >_<

fatin syahirah :) said...

whoah. sebelas tuuuu. malam ni aku siapkan. haha.

p/s : tau tau je kau aku tgh kering idea. haha

NaRuFiQ said...

aku tao r~ hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...