10 March 2015

Gula gula hack lemon dan madu.

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani

perasaan yang ada betul betul menyejat menjadi kering. aku yang memang sedia ada kering, boleh merekah dan hancur ditiup angin umpama daun daun perang yang gugur di waktu luruh.

memandang langit yang ngilu dan berselimut hitam.
aku hanya membiarkan rintik rintik rahmat itu mengena.
jatuh ke dasar. dasar yang aku rasa tidak tahu dasar sesuatu yang patut rintik rintik itu membikin takung.

jadi, biarlah ia bertakung walaupun aku tak tahu ke mana ia mengalir.

lalu aku membuka satu bungkusan gula gula hacks perasa lemon dan madu.
yang aku temu,bukannya satu biji gula gula.
tapi dua biji gula gula dalam satu bungkusan. cantumannya tidak normal dan tidak sekata. dan sedikit melekit kerna aku simpannya terlalu lama dalam poket seluar hitam ku.

yang membuat kan ia istimewa bukannya rasa gula gula itu,
yang membuat kan ia indah ialah kerna ia datang dalam kuantiti dua.
dua biji gula gula dalam satu bungkusan.

jadi, aku gembira.
sudah lama aku tidak terlalu gembira begini.



2 comments:

Iridescent Aisyah said...

Aku pun tumpang gembira.

pendeta beruk said...

Keajaiban tu.. jarang sekali muncul.