02 April 2017

Mengejar kejayaan.



Selain daripada pandai meniru tanda tangan orang lain ( bukan aku ), kami juga pandai mengesan bau pensyarah kami untuk mendapatkan tanda tangan mereka dalam buku biru.

ini lah rutin kami sehinggalah berkerja dan bersara kemudian hari; mencari tanda tangan orang yang lebih superior daripada kita.

ada yang mudah memberi tanda tangan tanpa soalan. jika beserta bersama soalan, proses mendapat tanda tangan menjadi tidak mudah.

ada yang berlalu pergi keluar daripada sesi, sehingga semput kami berlari, mengejar pensyarah kami yang sangat lapar makan tengah hari.

ada yang lupa kan kami, lalu enggan memberi tanda tangan kepada kami. ' awak wujud ke semalam? ' ' Dr, sayalah yang tak dapat jawab soalan Dr semalam,' kemudian, teringat semula. lalu ditampar dengan bebelan.

aku tak tahu sama ada mereka betul betul bahagia dan gembira ke dalam memberi tanda tangan kepada kami?

seronok ke dikejar kami yang berpeluh dan berbau ini? tapi aku dapat rasa seronok bila beri tanda tangan kepada junior dalam orientasi. seperti dihargai. dalam mimpi.

kepada mereka yang sedang mengejar tanda tangan, eloklah kita menyambung kepakaran dalam menghidu kedudukan pensyarah yang selalu hilang di waktu kecemasan. stealth mode. luar radar.

selain daripada pakar meniru tanda tangan ( bukan aku sekali lagi ), baiknya kita kena pakar dalam block pathway pensyarah yang selalu lapar makan tengah hari.

kami pun lapar. dah lama tak makan tengah hari di fakulti sendiri.

post ini ditulis dengan rasa yang main main dan manja manja. ok?


No comments: