28 February 2011

Ko suka campur ke??

hai salam mentari dilontarkan....
baik aku gunakan secara berpekdah seiring dengan kelajuan broadband sekarang....
baru r rase selesa tak perlu menunggu sejam utk satu post....
ALHAMDULILLAH....
hari ini aku nak share satu post yg bukannya perkara asing kat dalam masyarakat global kita....
ianya da macam satu trend iaitu....
sesi melahirkan anak kacukan....atau
kahwin campur.....

bagi aku kahwin campur dari sudut agama kita adalah digalakkan bagi kaum lelaki....
oleh kerna memberi peluang utk menyebarkan agama kita kepada keluarga pasangan kita...
jika pasangan tersebut memeluk agama lain.....

perkahwinan campur sudah tentu melibatkan bangsa dan agama....
secara tak langsung sudah tentu laa berlainan kulit dan tradisi kebudayaan....
maka di sini aku nak berceritakan tentang kelebihan2nya...
salah satu kelebihannya ialah memperoleh anak kacukan.....

1 ) melahirkan anak yg bergelar genius....




haa....menurut kajian yg dilakukan golongan bijak pandai....aku dapati mereka yg bergelar anak kacukan ni.....mempunyai ketajaman akal yg luar biasa dan ingatan yg mantap...malah mereka nilah yg selalunya akan menempah tempat dalam top 10 peperiksaan awam....yg paling masyuk pon mereka nilah penamat ijazah yg paling awal dalam sejarah....
kalo nak dapat anak yg genius...ni haa
pasangan bangsa yg mempunyai peratusan yg tinggi utk dapat anak genius...

equation:
cina + jawa - ciwa

2 ) memperoleh anak yg aktif dalam sukan...


mungkin disebabkan hormon tambahan bergantung kepada satu bangsa yg terlibat dalam perkahwinan....contohnya kalo laa ayah tu duk negara afrika kahwin ngan mak orang melayu....kemungkinan besar akan melahirkan seorang manusia yg terpantas di dunia...(orang kulit hitam kan power dalam bab2 lari lintang pukang ni)

equation:
salleh + afrika - salrika

3 ) mencipta paras rupa yg mantap kepada si anak...





anak2 kacukan yg dilahirkan selalunya berfizikal yg berbeza drpd anak2 yg lain...
mereka lebih hensem n cantik dan lebih menjadi tumpuan mata memandang...
maka perlu berhati2 sedikit utk mengelakkan anak2 anda terlalu biasa dengan puji-pujian yg boleh mengembangkan lubang hidung mereka yg mancung tu....

equation:
arab + korea/jepun - x tahu nak sebut

4 ) anak mempunyai daya tahan penyakit yg lebih tinggi...




mereka ni dilengkapi sistem pertahanan badan yg lebih canggih dek kerna penghasilan gabungan dua sisitem berbeza ibu ayah mereka....
kalo mak dia imune ngan sawan babi dan ayahnya immune sawan tikus....
maka si anak memperoleh kekebalan terhadap kedua-dua speisis sawan ni....

equation:
random...

5 ) anak yg dilahirkan akan menjadi seorang blogger....



haa...ni fakta aku sendiri...ngeh3
peratusan lebih tinggi utk anak kacukan bergelar blogger....
kenapa??
korang jangan tnye...cuba korang check asal usul korang...
x kan x de darah indon kot....

equation:
melayu + jawa - melawa
(aku la ni...)

p/s:trimas utk ummi ngan ayah kerna melahirkan aku kat dunia serba indah ini....aku de penyakit yg x boleh tgk anak kacukan..serius..aku rse nak gigit dia...

17 comments:

hilmi paz said...

jngn gigit aku....hurmm..bguslah camni....

plan aku nk kawen ngn orng cina...hohoho...ko mengalkkn aku lgi..

NaRuFiQ said...

ko kacukan ke helmi??

hak3...amoi mne ko nak kawen ni...ngeh3

hilmi said...

aku pure negeri sembilan kot...pastu x tau dah asal usul aku...orng minagkabau pown aku x tau la....

aishh....mungkin aku nih alien kot...

NaRuFiQ said...

ko mmg alien hijau....ngeh3

Zalikha said...

YOSHAAAA~

terima kasih! POST NI BEST!ni la semangat nak berkelana ke jepun ni.ehehehe

kite pun pernah dgr gak anak kacukan ni lagi pandai..tapi betulkah?mungkin DNA dia dah modified jadi mcm2.ehehe.kalau ko nak anak ko pandai kawen la dgn perempuan yahudi.yahudi seriously genius.tengok mark zuckerberg

kite pon kacukan.percaya tak.HAHAHA.

NaRuFiQ said...

hak3...x habes2 ngan jepon dia....
pergi la ko...kami x perlukan warganegara mcm ko...ngeh3

x nak kawen ngan yahudi....takut

hak3...tengok muka ko pon da tau ko ni kacukan ...ngeh3

Zalikha said...

A saying goes:find a place that you can call your own..ehehehe

(ayat ni amik kat citer Tumbling)

NaRuFiQ said...

hehehe...

kahwin je laa org melayu....
habes citer

Zalikha said...

Kite gurau je la.mana ada kacukan.haha

tapi kan ko kate kawen campur anak pandai?nak try teory tu (ehehe..gaya mcm yakin je boleh dapat lelaki bangsa asing.jepun plak tu.diorg kan ramao atheis)

NaRuFiQ said...

ceh....
insyaALLAH.....
cuba la try....
rembat la pak arab kat timur tengah mcm maher zain ke...ngeh3

Zalikha said...

Pak arab besar n ganas la..makanan dye...cube ko tengok yg ko letak kat blog ko.mau sembelit berhari2..=_=

org asia comel2.lagi2 dari...OK2..tak nak puji dah

hahahaha...syafiq,mesti ko nak yg melayu kan?ko carila sape2 yg leh tahan ngan org-yg-sikat-rambut-belah-tepi.ehehehe

NaRuFiQ said...

hak3....badan besar??
tak de la besar sangat kot...
bnykkan minum air....ngeh3

hak3...x habes ngan....

hak3....orang melayu pun boleh...
aku dah x sikat tepi laa....
aku nak cari yg boleh terima kelemahan aku...ada ke??

hilmi said...

terok sngat ke sikat tepi....
hensem la capek....ahah...
hurmm...cmner rupe rmbut kite klau sikat depan...=.=...sikat belakang...0.0...sikat ketengah..0.o..arghhh..ape nih...
ala....rmbut tuh luaran jer....x yah kisah sngat...cma jngn la serabai sngat..

NaRuFiQ said...

hak3...betui3
fizikal tu x penting...hati mesti bersih

hilmi said...

hoi...ko x bgi lgi ramuan rahsia rmbut ko.....aku nak gak....hurmm..rmbut aku skang nih panjang and lembut....susah nk sikat..sbab x de effect...jdi...sebgai pakar rambut...apekah nasihaat kamu...???

NaRuFiQ said...

tak tao laa...
rambut aku pon serabai giler sekarang ni....
try r sikat tepi..mungkin membantu...ngeh3

Yasmin Yusuf said...

I don't find all the traits suit me as a mix blooded except for being a blogger.lol.haha..anyway reading ur blog is fun..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...