18 February 2011

Sape nak jadi superhero aku!

yoissyyy...
jeritan ngairah orang jepun bila time bersemangat....
maafkan aku kurang ajar...ok aku nak ucapkan hai pula...
maka adakah aku sudah kembali mendapat ajaran yg sebenarnya...baiklah cukup

post yg aku nak conteng ni adalah kisah yg berkisarkan impian golongan muda mudi zaman sekarang mahupun zaman polka dot....
ok...
aku x nak korang bosan maka bermulalah contengan aku....

maka bermulalah dengan...
penyataan bemasalah.....(problem statement)

pernah x korang idamkan seorang yang gila dengan amalan tak berbayar...berkuasa anti manusia....pelaksana undang2 duniawi....dan juga mempengaruhi dunia fesyen semasa???

anda tahu siapa yg aku tuliskan....YA!!!




ADIWIRA....

tujuan...(aim)

mereka dicipta untuk melawan hukum fizik...melawan jenayah tegar di planet...melaksanakn hukum alam ikut sesuka hati depa....jatuh x mati2 kecuali dapat diakhiri riwayatnya dengan kemalasan si pelukis berkarya....

procedure....

seorang manusia yg dulunya dikeji dek kerna rupa parasnya yg inginkan satu impian yg besar....
insan yg ditakdirkan menjadi sampah kepada takdir pada permulaan kisah....
tapi....
berusaha mengubah setiap saatnya menjadi sisa waktu bermasyarakat....
kuasa mereka divariasikan mengikut citarasa pencipta mereka sendiri....
selalunya pakaian mereka lebih sendat untuk menonjolkan kemantapan budaya kuasa asing...



keputusan..(result)

haaa...
sedikit penjelasan tentang superhero dalam komik mahupun di layar perak di seluruh dunia...
mereka yg menepati syarat di atas adalah selayak2nya digelar adiwira...

kenapa??

baca balek kat atas tadi.....
(tak faham2 lagi ke....)

jangan gusar kerna x memiliki ciri2 di atas....kerna
anda mampu mencipta keperibadian adiwira dalam jasad anda yg zahir itu....



bagaimana???

ketahuilah....

anda seorang anak dalam keluarga....maka buktikanlah dengan tulang empat kerat anda membanting tulang membalas jasa kedua-dua ibubapa kamu....

anda seorang abang dalam adik-beradik....maka buktikanlah anda boleh menjadi perisai daripada segala ancaman fitnah dan serangan mental....

anda seorang suami dalam rumah tangga....maka buktikanlah kelayakan anda dengan menawarkan khidmat terbaik kepada si isteri dan anak-anak....

anda seorang sahabat dalam perhubungan....maka buktikanlah dengan telinga mu yg tulus ikhlas mempercayai tutur duri2 yg melekat di hatinya....

anda seorang pemimpin dalam satu komuniti....maka buktikanlah dengan tangan yg kamu genggam itu mengepalai satu umat ke arah keadilan yg teguh selamanya...

*************************************************************

di sini hipotesis ku terukir....
tak semua insan beroleh dada yg sekebal keluli...
mungkin juga sebahagian tidak berkelajuan lokomotif tanah melayu....

ketahuilah...

jika anda bergelar insan yang sedia ada mengikat kontrak yg maha kuasa dan berjanji melaksanakn setiap perjanjian yg dipersetujui...
maka kelak anda layak merangkul insan yg sempurna di mataNYA...

insan yg sempurna???



YA!!!KAMULAH SUPERHERO AKU.....


the great powers come the great responsibilities......



p/s :panjang sangat ke post ni...harap maaf kalo terlebih kehendak korang....

11 comments:

AhmaD MuizZ said...

"kamulah superhero aku"

haha...kaan ak cakap ak superhero ko...

NaRuFiQ said...

hahaha...
hentikanlah sifat tinggi diri ko tu...ngeh2

zura said...

pergh~
x sngke..
diam2x ko...
ceyh..
haha

NaRuFiQ said...

diam2...
aku memng ske diam2...

zubect said...

bgs maksud yg tersirat tuu,,,hmmm,aku suka hero cam naruto!ha7

NaRuFiQ said...

hahaha...ko ske naruto
same r kita....layan anime gak ko ni

Zalikha said...

wow...yosh! penuh semangat!! (n_n)

tak sangka....
mesti ko suka A. Samad Said kan?dah ada gaya dah ni

NaRuFiQ said...

hak3...
sape tu??
x kenal...hehe

Zalikha said...

beliau Sasterawan negara la....
tapi rambut beliau panjang dan putih...mcm albus dumbledore kat citer harry potter sekali pandang.

NaRuFiQ said...

hak3...mesti laa kenal maa
dia tulis citer gagak mati kat longkang....
famous tu....
siap masuk exam agi...ngeh3

Anon said...

Aku teringat dengan satu quote

"Dad
A son's first Hero
Daughter's first love"

Abah-abah dan abi-abi yg hebat menjadi superhero keluarga
juga diiringi tanggungjawab yg sama hebatnya.

Kau juga seorang superhero yg menyedarkan
bahawa setiap dari kami juga superheroes
dalam bicara-bicara kau
dalam daie' kau
dalam tulisan-tulisan kau
dalam blog kau,
yg kami semua punya peranan
(peranan paling kecil) dalam menggendala diri,
tp diri yg jg sebahagian dari umat masyarakat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...