23 February 2011

Mencari kamera langit....

hai salam blogger....
daa penat aku perah otak sebentar tadi...
demi meloloskan diri drpda 50 soalan utk mencapai 'LULUS' dlm exam komputer...
well.aku salah 4 a.k.a 46/50....
nak ucap tahniah ke??
silakan.....

not bad for blogger...ngeh3

sebelum senyuman aku menjadi sumbing....
aku nak mengajak kamu semua yg dok lekat kat skrin ni bermuram durjana sebentar...
x lama pon...cuma sebentar
x habes pitih pon...

mari kita mula...


selesai sudah merangkul result exam tadi...
aku berkeliaran di planet subang jaya utk makan angin sebntar sebelum menunggu kehadiran pemandu berkelulusan kompeten tu....
cuaca yg panas tidak melemahkan sistem penyejuk badan aku...
malah merembes lagi banyak cecair bertujuan mengurangkan haba dlm sistem jasad...
x pe...aku x kisah

maka sedang menyusur jalan2 hiba tu....
aku melihat ada beberapa pasangan sedang menonjolkan perilaku berahi mereka....
ohhh.....hibanya apabila penglihatan membisikkan 'jiwa kurang senang' di hati...
aku mengalih tumpuan ke persimpangan jalan yg sibuk dengan ragam jasad keluli...

apa benarkah tindakan ku ini??

aku membuat olah gerak keluar drpd situasi fantasi itu....
sekali lagi aku lari drpd kenyataan masyarakat....

maka adakah tindakan ini mampu memadamkan keinginan mereka utk terus berfantasi...

soalkan kepada diri kamu...

adakah kamu berjaya menghasilkan rintangan terhadap gema fantasi ini??

andaikata pasangan tersebut membawa kamera....

mampukah mereka 'snap' gambar aku yg sedang menjelir lidah...
mampukah mereka 'zoom' muka ku memaling kpd sampah sambil berkelahi seorang diri...
mampukah mereka 'record' aksi ku di belakang mereka yg sedang berlatih karate tanpa tali pinggang yg bertauliah...

sudah tentu TIDAK!!




aku berpaut pada awan mentari yg membasahi dahiku...
pening mencari susur harapan yg kelam....

masih mahu mencari kamera berteknologi 'hidayah' ala2 super 'taufiq'..
yg mampu menangkap 'rahmah'....
yg berkebolehan zoom ketemu titik kecil 'maghfirah'....
yg mampu merakam segala 'syakirah'....

p/s:berhenti berpura2 menjadi yg direjam laaa....

4 comments:

amii afandi said...

mencari kamera langit.

suka tajuknya. kreatif.

L.I said...

hak3...trimas

AhmaD MuizZ said...

like wat i've said...

da title is really powerfull

L.I said...

thnx a lot dude....
keep supporting me...