12 May 2012

Mahram itu

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani



tika leka berjalan menghirup udara bandar , datang seorang perempuan berambut hitam pekat dan panjang . matanya bundar dan menarik hati . oh , oh susahnya menahan pandangan daripada terus melekat yang comel . ikut kata hati ada dua bisikan ; yang baik-baik dan yang jahat-jahat . manusia itu sentiasa ada dua jalan . kiri dan kanan .

jika mahu ke kanan atau ke kiri , pilihlah jalan yang sudah nampak ke akhirnya . ya , bagi setiap pengakhiran antara dua jalan itu , pasti ada hujungnya . iaitu destinasi terakhir . destinasi yang baik-baik atau destinasi yang jahat-jahat .

dan perempuan yang punya senyum manis itu , menghulurkan tangannya . ingin berjabat tangan dengan seorang lelaki yang mudah terkena sihir pengasih daripada seorang rupawan . oh . oh hati ini diserang dengan satu rasa indah . bisikan halus dan menggoda itu asyik sekali .

ilmu di dalam kelas mula menjadi antibiotik . mencengkam antigen-antigen pengasih dalam darah untuk dileburkan . sitotoksik T sel merangkul erat antigen jahat dengan sentuhan pembunuhnya . minda menjadi stabil . akal berbicara . pesan-pesan itu bukan untuk sekadar paparan teori tetapi untuk praktikal dalam memilih satu sahaja jalan yang menuju ke destinasi yang baik-baik .


Lelaki


Perempuan

p/s : pesan-pesan untuk diri sendiri yang selalu lupa ^_^

2 comments:

yampe =) said...

terima kasih perkongsian =)

L.I said...

no hal la sis....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...