16 May 2012

Nota kecil : bukan tidak peduli

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani






tika aku membisu , diherdik tidak peduli . biarkan yang di atas sahaja yang tahu , yang punya hati ini menyusun tinta dalam dakapan doa .


tika aku menghilang tanpa ada bayang . bukan bermakna aku lari dengan hati yang tidak pernah erti kepedihan . biarkan yang bersama dengan mu selalu itu , menerima bait-bait sujud malam di sini .


tika aku berjalan dengan wajah yang senang , bukan tanda aku redha di medan pertempuran sana . tidak tertanggung rasanya umat yang dipilih , tetapi itulah mereka , setia menanti doa-doa di sini . bantuan itu akan datang . bantuan itu hampir . bantuan itu pasti .


tika aku dihina di sini , kau menerima bedilan hingga dirangkul malaikat di sana . pedihnya seribu kali ganda tetapi azabmu hanya sekejap , kerna engkau yang terpilih di sana . semoga yang maha memberi sentiasa menurunkan rahmatNya di sana .

tangan-tangan kosong ini hanya mampu mengenggam kuat
setiap debu , pasir dan tanah yang berharga
akar-akar itu dan batu-batu kecil
turun bersama berjuang , menggapai awan ilahi
apa sahaja yang mereka lakukan kepada engkau
jiwamu itu bebas tanpa cela
menanti hadirnya malaikat si wajah cahaya
merangkul erat ke syurga ilahi




2 comments:

Zubaidah said...

insyaAllah, mereka insan2 yg kuat sbnrnye, same2 kita doakan mereka

p/s: ko mmg ptut jadi pnulis lirik part time :)

L.I said...

semoga mereka kuat dan kita juga kuat . walaupun berada di penjuru dunia mana pun .