02 May 2012

Speaker sayang

Bismillahirahmanirahim. Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani




' Along , boleh tak , nak request satu lagu . lagu maher zain - number one for me '


speaker yang baru dijumpai malam semalam , menjadi penemuan arkeologi terkemuka pada abad ini di rumah saya . fuh , lupa pula yang tahun lepas ayah saya ada simpan speaker ini di biliknya . selama ini selalu dengar pakai earphone , nak cuba-cuba dengar pakai speaker pula .

' Along , ini lagu pasal apa ek ? nanti kalau maher zain nyanyi , tolong translate kan sekali dalam bahasa melayu tau sebab wawa tak faham '

lagu maher zain diputar . dan liriknya dilantunkan dengan melodi . sesi terjemahan dijalankan serentak mengikut bibir maher zain melagukan melodi . menterjemahkan bahasa inggeris kepada bahasa melayu .



p/s : cuba terjemah lagu ini dalam bahasa melayu sama ada berseorangan atau di depan adik . selamat mencuba .











hati rasa sebak . terjemahan selesai bersama surutnya rentak melodi lagu . kadangkala , budak kecil itu pintar mendatangkan rasa tekanan dalam hati . muka polosnya membawa satu tindakan yang biasa tetapi membawa impak yang berbekas di hati . sayu . hiba .

kepada anak yang masih punya ibu dan bapa , kasihanilah mereka dengan menuruti segala perintahnya yang baik-baik dan jangan lupa memberi doa kepada mereka yang telah mendidik dan mengasuh kita daripada usia tidak mengenal huruf lagi .

dan kepada anak yang sudah tidak punya mereka lagi , sayangilah ahli-ahli keluargamu dengan penuh rasa amanah dan bertanggungjawab . beristiqamahlah atau sentiasa berterusan melakukan sesuatu yang menggembirakan hati mereka di alam sana . doakan mereka sentiasa berbahagia membina rumah di medan syurgawi .


Jika mati anak Adam, maka amalnya terputus kecuali dari tiga perkara, sedekah jariyah (wakaf), ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang mendoakannya.

 Riwayat  Muslim

4 comments:

Zubaidah said...

kwn aku suh dgr gak lagu nie, tp disebabkan broadband x bayar agy nie, susah nak tgk mv dye, termasuk kau, dah 3 org promote lagu nie kat aku, lagi musykil aku rse:)

L.I said...

oh ye ke ? tak pe kalo dah bayar nanti , leh r dengar dan try translate . may Allah bless

Anonymous said...

abg yg penyanyang...rase comeyyy pulak bile adik minx abg translate lagu...hehe

L.I said...

penyayang ke? apa salahnya tolong adik beradik ^_^ may Allah bless